Friday, May 8, 2009

Ku Merindu~

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara nampak
Esok jangan rindu-rinduan


Dari kejauhan aku merinduimu sayang.Ku dambakan senyum tawamu. Ku impikan belaian mesramu buat mengubat duka dan lara.Antara sedar dan tidak,aku dimamah usia,meniti hari-hari yang kosong tanpamu.Aku keseorangan menempuh onak dan duri yang menusuk sakit.Andai engkau sentiasa disisi mungkin aku lebih kuat lagi menempuh badai yang mendatang.Kerana Allah aku merasa manisnya bersahabat dengan mu.Kerana Allah jugalah aku merinduimu sepenuh hati.Dan hanya kerana Allah jugalah aku tangisi ketiadaanmu setiap waktu. Tiada kata yang bisa kuungkap buat menyatakan betapa berertinya nilai persahabatan ini. Kaulah teman kaulah lawan. Kaulah madu kaulah hempedu. Kaulah penawar rinduku.Selama mengenalimu hanya kebaikan yang engkau bawa,selama bersahabat denganmu hanya budi yang engkau taburkan.Andai bisa bertemu denganmu lagi akanku dakap dirimu sepenuh hati bwat melepas rindu yang terbuku lamanya di dalam diri. Kunantikan kepulangan mu sahabatku...



Salam sayang buat sahabat ku
Siti Najiha,Mesir

Manisnye jalinan ukhwah itu hanye dapat dirasa bila bersahabat kerana Allah. Hati kita bertaut atas dasar iman dan takwa. Jarang skali dapat merasa nikmat ni. Hanya dengan sahabat2 yg memahami erti sebuah persahabatan je dpt brkongsi perasaan yg sama. Klo dr pandangan hudalah kan,sahabat tu mereka yg ade waktu susah dan senang,x brtman semata ingin manfaat..yg pling pnting,dye mmbuat kte mngingati Pencipta...pnah skali tu gi pogram apis klo x salah..bru knal ng sorg kawan ni,exkisas klo x silap..mse tu tgh tngu bas nak antar ktorg blik kl smule..taaruflah cket ng dye..dlm bas pon dok skali...seronok sbb dapt tukar2 pandangan,cte2 prob..tau2 jelah huda yg bising ni,ble dh start cte mmg xleh stop..ksian kwn tu dok mlayan..but then ble cte pasl prob,dye leh tolong solve siap kasi huda leleh lagi..ayat mmg best,x mnyakitkan sbb dye cm pahm je ape yg kte rasa n ape yg kte prlukn..mmg kaw2lah..hehe..mse tulah trdtik, indah btul ble bertemu dan berpisah keranaNya..terasa barakah dalam persahabtan yg baru trjalin x sampai 6 jam tu...uish rsenye nk jumpe lg sahabat cmtu mmg susah,even huda pon x pasti leh jd sahabat sebaik itu atau tidak..



act skrg tgh rindu sgt kt sahabat huda yg merantau nun jauh di msir tu,JIA!!! Ya Allah..rindu sgt! Lagi2 semenjak dua menjak ni yg pnuh dgn masalah hati,jiwa dan raga yg menyaratkn pikiranku..huhu~klo ingat jia je mesti lelehnye..rse mcm x larat nk tanggung sorg2..bkn xde kwn2 yg nk berkongsi masalah ni,tp ble try cte kt dyorg rse cam ade boundary...hmm rase cm x lpas...xpelah jia...siaplah ble dh blik msia,huda cte sume..hmm xleh tahan arr..rindu sgt nk jumpe! tringat masa 'muda2' dulu kt smapl,mcm2 bnde kte bwat sme2...jia yg baik pon jadi nakal sbb huda,gomenne^^rindu nk blik sekolah..yelahkn,tempat jatuh lagi dikenang nikan pulak tmpat kte kene jemur ng cikgu enny kt koridor kol 2 pagi..hehe..harap2 kte jadi lbih matang sekarang..



hmm...sbnarnye trdtik nk luah pasal konsep berkawan,bersahabat,walaupon bukan pakar sgt..mmg btullah spe kite ditentukan oleh sapekah kwn kite..walaupon x seratus peratus tepat tapi kebarangkaliannye besar..misalnye kite berkawan dengan orang2 yg membuat maksiat,mendekati zina..tu yg lame2 kte pon terjebak skali..makin hari bukan makin baik tapi makin trok adelah..bau minyak wangi x dapat tapi bau najis yang terpalit..tu yg hati jadi keras,susah nk trima nasihat walaupon dh tau yg nasihat tu btul..seboleh-boleh nak tegakkan benang yg dah abeh lencun basah..klo dah kwn pon pangai sme,proses nasihat menasihati tu trgendala di tgah jalan..traffic jam..saa..nk kte x blajar pasal agame,dari tadika sampai dh naik U,still blajar agame lagi..ntahlah..ble silap pilih kawan,buruk padahnye...

kadang-kadang susah nak tahu yg mne kawan yg mane lawan...bg huda,sbnar2nye kawan adalah org yg tgur bile kte bwat salah..bukannye lagi menggalakkan perkara yg salah yg kite bwat atau lagi mengapi-apikan kita..kawan suka memang senang nk cari tapi kawan duka susah nk dapat..hmm smoge kite same2 mnjd kawan yg baik,x dapat jadi baik banyak cket pon jadilahkn...better than never..

BeRsEndIriAn aDalAh LeBiH bAiK DarI KawAn yG jAhaT
KawAn yG sOlEh iTu LeBiH bAik DaRi BeRsEndIrIaN
huda: selalunye kite je yg ingat kt kwan2 lme,tp dyorg x ingt kite pon..sdey2 T_T hehe..tapi xpelah..looking back in the moment we laughed together would make us cry~

3 comments:

u. Masyitah said...

BeRsEndIriAn aDalAh LeBiH bAiK DarI KawAn yG jAhaT
KawAn yG sOlEh iTu LeBiH bAik DaRi BeRsEndIrIaN

..betul, betul, betul :)

najiha said...

salam huda...

"kawan yang sejati adalah kawan yang dapat menerima kamu seadanya, baik atau buruk, yang tidak memerlukan kamu untuk berubah melengkapi dirinya tetapi bersama-sama melengkapi kekurangan yg ada"

semoga persahabatan yg jalin kekal hingga ke syurga,dan semoga ianya tidak menjadikan kita seteru di akhirat,huhu
rindunye kamu T_T,banyak gak cite nak kongsi ,rase x muat beg kargo tuh~

jage iman baik2 ,balek mesia kita jumpe keyh!!,

p/s-huhu,ingat lg kene jemur ngan cegu enny kat koridor malam2,~lawaknye time tue,:D

teem said...

huda2.. x sangka ur writing mantap cmni.. sasuga huda da ne.. nantonaku kandoushita. demo,blog wo kaku no wa ganbare! atashi yomimasu kara ne.. jya,salam.. :)