Thursday, December 3, 2009

>>ceritera Y*M & kami<<

pagi ni mentari bertandang dari ufuk timur menebarkan kegembiraan ke seluruh pelusuk UNISEL..iine..namun ku sangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari..dalam kehujanan lagi kesejukan serta kilat yg sabung menyabung ada ceritera yang tercipta..ceritera y** & kami~

ini bukan cerita rekaan
tapi hanyalah kebenaran
jika ada kesilapan
mohon tuan perbetulkan

Ceritera antara kebenaran dan keterlupaan..

Kebenarannya..

memang betul pon ape yang kawan aku ckp tu, x bg kite bwk knderaan tapi tyme kiter perlukan mereka, mereka xde lak..bukan sekadar bercakap kosong tapi pernah menjadi mangsa..
waktu : malam hari,tyme matriks
kondisi: demam panas
mereka yg dihubungi: semua mereka2 yg bertanngungjwb
alasan yg diberi: akk xde kt sini, abg balik kampung etc..
kesan : kecewa xde saper nk antr gi klinik demam smakin truk..
emergency case diklasifikasikan hanya utk patah kaki,tgn etc..tapi jgn kiter pandang enteng pada demam, sbb demam pon boleh bwk maut jugak..jgn dh terhantuk bru trgadah..lagi satu klo x nk laksanakan tjwb jgnlah terima tjwb..

masalah kenderaan lagi..kenderaan nak bwk kanak2 jad yg slalu bngun lmbt ni ke Unisel..yer memang kiter kene jage hati org..tp ini soal profesionalism..klo dah kater ade enam ekor kuda ungu, enam ekorlah kan...bila si penunggang kuda marah,merungut, penatlah sbb bnyk penumpang yg kene hantr,penumpang lmbat, x bestlahkn...spatutnye kenerlah lbeh profesional cket, jgnlah sbb nk jage hati org len anak2 yg spatutnye dijaga yg jd mangsa..kera di hutan disusukan,anak di rumah kelaparan..klo korg ade company, sbb nk jage sgt hati org, syarikat korg muflis pon x kisah ke?? perlu lebeh tegas,anda yg memberi mrk kontrak kuda jd anda ade kuasa veto..sila kembali kepada rasional dan jadi lebeh realistik..

dahlah tarek internet, nak gune mesin fotostat pon kene lalui mcm2 kerenah birokrasi..mendou~

banyak lagi omelan yang nak diluah tapi x tercapai dek masa..

Tapi kite keterlupaan..

siapalah yg sediakan kemudahan kita untuk belajar..mereka2 jugak..
siapa yang bantu uruskan buku2,scholar dllg..mereka2 jugak..
mereka ingatkan kita pasal result sbb mereka sayangkan kita, x nklah bende2 buruk jadi kt kiter..
kita memang sentiasa x puas hati..kenapa kita x puas hati sebab kita x bersyukur dgn apa yg ada..
kita terlampau ikutkan hati, ikutkan kehendak dan nafsu..ikutkan darah muda yg membara panasnyerr:P

Akhirnya..

kita hanya perlu menerima apa yg mereka lakukan..
butakan mata yg x buta, pekakkan telinga yg x pekak..
terima hakikat, jadi lebih bersyukur..
brsyukur sbb ramai lg remaja2 kt luar sana yg x dpt ape yg kite dpt skrg

Tapi..

mereka juga haruslah memahami kita..
mereka dh dewasa jadi berkomunikasilah dgn bijaksana dgn kita yg muda ni..
jgn nak melenting dan trus menyalahkan kita sjerr..
kalau dh tarik hak2 kita tu jgnlah asek nak tarik jer..gantilah dgn bnde laen jugak>>give n take please:) Kalau nak tarik rambut dlm tepung, tepung jgn berselerak rambut pun jgn sampai putus..

sekian sje ceriteraku yg x seberapa ni..yg trase maaflah, yg trluka gomenne..Majulah kita demi JAD..

8 comments:

Mirzad said...

terbaik la huda. huhu

ayesya-cecA said...

alhamdulillah...
like huda!
:)

t4-p4u said...

oi2... nak sokong ke nak menentang? aimai desukedo... huhu~ papehal, yg pling penting, alhamdulillah... cool ja... bese la, undang2 y*m manusia yg buat, kalo name nyer undang2 manusia, maka "undang2 dibuat utk dilanggar" kan2? huhu~

Nurhanisah said...

like like like! :)

Arini Nuran said...

sy suka juga :D

zirconium said...

doakan unta aku selamat

hudhud said...

to tapau: aku berada di atas pagar..mengambil sikap berkecuali..ngee~
peraturan mmg dibuat utk dipatuhi..tp bukn dgn hanya menerima bulat2 tnpa menganalisa dulu:P

to housemate tapau: kami doakn unta kau selamt,sihat dan walafiat..unta tua yg brjasa..^__^

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.